Zachęcamy do wstąpienia do naszego klubu! Zostając naszym członkiem zyskasz możliwość rozwijania żeglarskich pasji, będziesz mógł uczestniczyć w licznych i ciekawych rejsach na jachtach klubowych. Kliknij tutaj po szczegóły.

Zachęcamy członków Klubu do opublikowania swoich wspomnień na tej stronie.
Artykuły można wpisać samodzielnie po zalogowaniu się lub przesyłać na adres Klubu: webmaster@jkmgryf.pl

Stanisław Maciaszek - Andromeda, Bornholm i szkiery, rok 2009 Wydrukuj ten artykuł Poinformuj o tym artykule znajomego

Witamy wszystkich miłośników żeglarstwa!

Spragnieni nowych przygód, my: Darek, Alina, Piotr, Bogdan i Stanisław, zamustrowaliśmy 18.07 na jacht Andromeda.
Po zrobieniu odpowiednich zakupów oraz niezbędnych porządków na jachcie, o godz. 15:45 wypłynęliśmy z Gdyni na Zatokę Gdańską. Obraliśmy kurs na wyjście z Zatoki w celu dopłynięcia do Bornholmu. Po drodze zatrzymaliśmy się w okolicy boi 'wysypiska', aby zbadać stan zarybienia w tym akwenie. Owocem wędkowania był 4,5 kilogramowy dorsz, zaś szczęśliwym łowczym Bogdan. Nie zatrzymując się długo, popłynęliśmy dalej. Po drodze skonsumowaliśmy dorsza i wszyscy najedli się do syta.

Czytaj dalej...

Bronisław Kuśnierz - „Orion” w regatach Gotland Runt, rok 1965 Wydrukuj ten artykuł Poinformuj o tym artykule znajomego

Regaty Gotland Runt – 1965
i wspomnienia o Regatach Baltic Race – 1964

Zanim przejdę do opowiadania związanego z regatami Gotland Runt’65, chciałbym nawiązać do ubiegłorocznego startu w regatach Baltic Race’64. Regaty te przeprowadzane są na trójkącie: start przed Sandhamn, latarniowiec Almagrundet minąć prawą burtą, lat. Hävringe lewą burtą, boja przed wejściem do Visby lewą burtą, Almagrundet lewą burtą, meta przed Sandhamn. W I-szej grupie RORC startowały 3 jachty polskie: Hetman PZ-1, Orion PZ-3 i Mars PZ-5. Grupa I startowała jako ostatnia 1 lipca 1964 o godz. 15.00.

Czytaj dalej...

Renata Loska - 2008 Orionem do Göteborga Wydrukuj ten artykuł Poinformuj o tym artykule znajomego

Sprzeczali się już kilka godzin.
Eol wysunął się z cirrusa, westchnął: każdemu należy się odpoczynek, ale… wiać musi!
Na Zatoce w słoneczne, niedzielne popołudnie zaroiło się od żagli.
Zerknął do środka:
- Może by któryś z panów zechciał podmuchać? Jest dla kogo pracować.

Czytaj dalej...

Janusz Radwański - „Pluton” w regatach, rok 1956 Wydrukuj ten artykuł Poinformuj o tym artykule znajomego

Od Pana Janusza Radwańskiego otrzymaliśmy następujący list:

„Piszę do Was po przeczytaniu wspomnień kapitana Bronisława Kuśnierza - mojego pierwszego mentora żeglarstwa, a dzisiaj serdecznego przyjaciela. On to właśnie zachęcił mnie do przedstawienia państwu mojego wspomnienia z regat, które miały miejsce w sierpniu w 1956 r. Regaciły się wszystkie "konie" : "Pietrek", "Kaprys", "Marcin", "Wiatr", "Pluton" z Gryfu oraz "Rybitwa" z JKM "Stal". Wspominam o tym, ponieważ jest to już zapomniana klasa jachtów pełnomorskich tak zwanych "czterdziestek". Miałem wówczas przyjemność znaleźć się w załodze "Plutona", którego kapitanem był pan Oraś.”

Serdecznie dziękujemy i zapraszamy wszystkich do czytania!

Pierwsze zdjęcie pochodzi ze zbiorów Zbigniewa Klimczaka. Zostało zrobione w 1959 roku na jachcie Pietrek, podczas dwuosobowego rejsu na Bornholm.

Czytaj dalej...

Bronisław Kuśnierz - „Orion” w regatach, rok 1967 Wydrukuj ten artykuł Poinformuj o tym artykule znajomego

„Ostseewoche” – „Pokalregatta 1967” – NRD
Regaty o „Puchar Gryfa Pomorskiego 1967” – Szczecin

S/y „Orion” w okresie jesieni 1966 r. i wiosny 1967 r. przygotowany był szczególnie w zakresie remontu kadłuba, dodatkowego wyposażenia nawigacyjnego i nowych żagli dakronowych. Załoga jachtu w swoim zakresie starała się, aby jak najlepiej przygotować część podwodną, burty i pokład z nadbudówką, bomy i maszt. Szycie żagli nadzorował w stoczni inż. R. Kauger, który od wielu lat stronę regatową miał w szczególnej uwadze.